Nya uppdraget: utveckla ett av Berlins största hotell
Nu står det klart att Kanozi är den byrå som ska konceptutveckla hotell Berlin, Berlin i Tyskland
vad gäller alla publika ytor och mötesplatser. Hotellfastigheten ägs av Pandox – ett av världens mest ledande hotellfastighetsbolag.
– Vi valde Kanozis förslag för att de verkligen förstod vår brief gällande hela konceptet. De levererade sin idé med en klar och tydlig inriktning, förklarar Lars Häggström, huvudansvarig för fastighetsförvaltning och utveckling på Pandox.
Förslaget som Kanozi presenterade, landade i en mångfacetterad storyline – där Berlins okända och oväntade autentiska historia berättas på ett visuellt och överraskande sätt. Och som rimmar väl med de redan nyrenoverade hotellrummen med varsin unik ”mini-story” i varje rum, som i sin tur har skapats och berättats av Berlin-bor.
Det vinnande bidraget är ett samarbete mellan Kanozi och copywritern Lisa Stoopendahl från kommunikationsbyrån the Compadres. Ett lyckat samarbete visade det sig. Pia-Cally Wendt, inredningsarkitekt på Kanozi förklarar varför:
– Vi tävlade mot riktigt vassa och erfarna byråer som jobbat med liknande uppdrag förut. Kanozis styrka ligger i vår förmåga att lyssna på kunden och visa en kreativ höjd utifrån det. I det här fallet behövde vi muskler i form av ord som Lisa kunde hjälpa oss med, konstaterar hon.
Nu väntas ett uppstartsmöte i Berlin den 18 juni för att starta projektet efter semestern. Arbetet kommer att delas in i olika planeringsfaser och beräknas vara helt klart om två år. Trots omfattande renoveringsarbete, kommer hotellet hållas öppet under hela genomförandetiden.